Érik a gyümölcs – Múzeumpedagógiai évnyitó és Pedagógusok Éjszakája a Göcseji Múzeumban | Göcseji Múzeum
Pedagógusok Éjszakája 2014

Érik a gyümölcs – Múzeumpedagógiai évnyitó és Pedagógusok Éjszakája a Göcseji Múzeumban

Hosszú évek múzeumpedagógiai foglalkozásai: témanapok, osztálykirándulások, várlátogatások, egyre erősödő szakmai és emberi kapcsolatok révén valóra válik a Göcseji Múzeumban a múzeumpedagógia eredeti célja. Azaz: a múzeumra már nem mint ódonfalú, poros, unalmas helyre tekintenek diákok (és pedagógusok) – hanem egy élvezhető, izgalmas, emberközeli helyre. Merthogy az is.

Ezt a Múzeumpedagógiai évnyitó és Pedagógusok Éjszakája be is bizonyította a Göcseji Múzeumban, ahol 12 oktatási intézmény és a KLIK képviseletében is jelent meg szakember. (Péntek délutáni programról lévén szó, ez igazán nem rossz szám.) A program fesztelen hangulatban zajlott, valamennyi résztvevő figyelemmel kísérte a Teleki-kiállításban a tárlatvezetést, a látványtárak bemutatását és a bronzkori leletek kézbevétele is népszerűnek bizonyult, olyannyira, hogy utóbbi kapcsán (mint azt a visszajelzésekből megtudtuk) már gondolkodnak a pedagógusok, hogy lehetne idén még több diákot behozni a múzeumba. Mert ez sajnos nem mindig olyan egyszerű. Hiába ugyanis az ígéretes, izgalmas, színvonalas programok, ha a térség kisiskoláinak a buszköltségre sincsen pénze, ha napi küzdelmeikben elvesznek még az elérhető lehetőségek is. Az október 10.-i múzeumpedagógiai évnyitón ezúttal ilyen, és hasonló, a valóságot nem kendőző kérdésekről is szó esett, ennek eredményeként pedig már a felvetett problémák megoldásán is gondolkoznak, illetve dolgoznak azok, akik ebben kompetensek.

Végül egy idézet az egyik résztvevő beszámolójából: 

„Az itt összegyűjtött történelem annyit ér, amennyit hasznosíthatunk belőle, mindannyiunknak megtanítva őseink megbecsülését, gyökereink, szűkebb és tágabb hazánk megismerésének igényét, kíváncsiságunk felkeltését szüleink, nagyszüleink életmódja iránt, megismerve, megbecsülve emléküket, tárgyaikat.

Tanítványainkkal ki kell lépnünk a zárt tanteremből, hiszen amit a mai iskolai generáció nehezen tud kezelni, a zártság, a tétlen, passzív információbefogadás. Ezt lehet feloldani játékkal. Ha felölthet egy korabeli jelmezt, ha megfoghat egy tárgyat melynek története, történelme van, akkor, mint egy nyaraláson átélt történet, élménnyé válik a fejébe „gyömöszölendő” ismeret, észrevétlenné válik a befogadás.”

(Péterné Fatér Edit Bagodi Fekete István Általános Iskola igazgatója)

2014.
október
16.
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014
Pedagógusok Éjszakája 2014