Szabó Sándor

2014. június 08.

Képgaléria

Almaszedő, 1972, akvarell, 80x60 cm
Arató, 1965 előtt, tusrajz, 293x210 mm
Badacsony, 1979, olaj, farost, 61x82 cm
Esőben, 1963 előtt, akvarell, 30x23 cm
Francia táj, 1979, olaj, faros, 61x81,5 cm
Francia tengerpart, 1979, olaj, farost, 60x82 cm
Fúróberendezés, 1965, olaj, vászon, 80x60 cm
Hegyi pince, 1976, akvarell, 50x66 cm
Kopogtató, 1977, kréta és szén, 99x76 cm
Kultúrotthon, 1963 előtt, akvarell
Lakótelep II, 1963 előtt, akvarell, 23x31 cm
Május 1, 1962, akvarell, 23,5x30,5 cm
Nagylengyeli út, 1967, olaj, vászon, 60x80 cm
Puttonyos, 1972, akvarell, 80x60 cm
Svájci havas, 1979, olaj, faros, 61x81,5 cm
Szalonnázó munkás, 1967, szénrajz, 760x610 mm
Szobabelső, 1963 előtt, akvarell, 30,5x24 cm
Tankállomás, 1963 előtt, akvarell, 24x30,5 cm
Tavasz, 1973, olaj, farost, 80x100 cm
Téli táj Göcsejben, 1968, vászon, olaj, 79x61 cm

Szabó Sándor festőművész (Zalaegerszeg, 1923. március 3. – Zalaegerszeg, 1986. március 29.)

 

Tanulmányok:

1946-1952          Képzőművészeti Főiskola, Budapest. Mesterei: Bernáth Aurél és Berény Róbert

 

1961-től haláláig Zalaegerszegen élt és alkotott

 

Egyéni kiállításai:

1963          Zalaegerszeg, Göcseji Múzeum

1966          Zalaegerszeg, Göcseji Múzeum

                  Budapest

1968          Zalaegerszeg, Göcseji Múzeum

1974          Zalaegerszeg, Göcseji Múzeum

1976          Kőszeg

1977          Nagykanizsa

1978          Zalaegerszeg, Ifjúsági- és Úttörőház

1979          Zalaegerszeg, Kisfaludi Strobl Terem

2010          Zalaegerszeg, Göcseji Múzeum

 

Díjai:

1969          Szombathely, Pannonia ’69 kiállítás különdíja

1979          Jugoszlávia Nemzetközi Kiállítás különdíja (Belgrád?)

 

Források:

– Zalaegerszegi képző- és iparművészek kiállítása, Zalaegerszeg, Kisfaludi Strobl Terem 1973. Katalógus

– Zala megyei képző- és iparművészek. Megyei Művelődési Központ, Zalaegerszeg, 1982.

– Zalai Életrajzi Kislexikon. 3. jav. és bőv. kiadás, Zalaegerszeg, 2005, 248. (http://zalai.dfmk.hu/zalaiak?p=780)

 

Szabó Sándor művészetét alapvetően az összefogott, erőteljes formák és a végletekig leegyszerűsített eszköztár jellemzik. Akvarelljein előszeretettel használta ki a vízfesték kontúrokat elmosó, formákat feloldó spontaneitását. Kedvenc témáját a zalai, göcseji nép mindennapi élete és építészete, valamint a modern időket szimbolizáló olajipari létesítmények képezték. Portréi nem tükröznek érzelmeket, de éppen szenvtelen, dokumentatív jellegükkel jellemzik a gondosan kiválasztott, sokszor napi tevékenységük közben ábrázolt modelleket. Szabó két korszak határán álló festészetében a jelen és a múlt találkozik, és a kettő jellemzői karakteres egyéni stílusban ötvöződnek. (Kostyál László)