Köszönőlevél! | Göcseji Múzeum

Köszönőlevél!

A pápai Honvéd Ezüst Nyíl túra csapatának köszönőlevele!

" Köszönet !
A pápai Honvéd Ezüst Nyíl túra csapatának nevében írok.
Két napos túrát csináltunk Zalaegerszeg és térségében. 29 -én indultunk, a terv az volt, hogy megérkezéskor a programot túrával kezdjük, majd este bekapcsolódunk a "Múzeumok éjszakája "városi rendezvényeihez. A tervezésnél nem számoltunk az időjárással, az ember már csak ILYEN, reméli ,hogy a jelzett eső ,vagy zivatar pont azt a térséget kerüli ki ,ahová a  programot tervezi. Így volt ez szombaton este is Ellátogattunk a Falu Múzeumba ahol már a program közben eleredt az eső, pedig nagyon jól indult pogácsával és innivalóval kedveskedtek az ide látogatóknak,aztán a "betyáros" fiatalok is kitettek magukért a színpadon. Hiába, ha esik, akkor esik, erről nem tehetnek a rendezők. Milyen jó ,hogy volt BUSZ ami beszállított bennünket a Göcsej Múzeumhoz és nem kellett bőrig áznunk. S ,amíg kint esett az eső,addig végig látogattuk a Múzeum termeit , kiállításait .Nekem legjobban a Kisfaludi Strobl Zsigmond munkái tetszettek. Miközben gyönyörködtünk a szobrok halhatatlan szépségében Phantom zenekar vérpezsdítő dallamai  szórakoztattak bennünket.
 Lassan elállt az eső a múzeum előtt próbáltunk tájékozódni mi is a következő program  ,s a vásári forgatagban találtunk ehhez múzeumi dolgozókat "segítőket" is. Kedvesek, tettre készek közvetlenek voltak, pedig panaszkodtunk  is, hogy elmosta az eső eső a Falumúzeum programját, de  amikor kiderült mi pápaiak vagyunk azonnal intézkedett mit is lehet tenni, hogyan lehetne bennünket kárpótolni, hiszen mi júliusban nem tudunk vissza menni újra. Nem kis meglepetésünkre azt az ajánlatot kaptuk, hogy vasárnap vissza mehet csapatunk a Falumúzeumba.
 De ezzel még nem ért véget a kellemes meglepetések sorozata amit a Göcsej Múzeum dolgozóitól  kaptunk.
Miután még a rabomobill fílingjét is kipróbáltuk, próbáltunk útbaigazítást kérni  egy kedves múzeumi dolgozótól, hogyan is találunk vissza a szálláshelyünkre. A Hölgy elkezdte magyarázni ,hogyan is találjuk meg a kollégiumunkat , amikor mégis meggondolta magát és a sok magyarázat helyett inkább hazavitt bennünket autóval . Sokfelé megfordultunk, de azért még ilyen közvetlen, segítőkész emberekkel nem találkoztunk. S, amikor megkérdeztük, hogy mivel tartozunk a hazaszállításért : "vigyék hírét a Múzeumunknak "-volt a válasz.
Tetszettek  a programok ( bár közel sem láttunk mindent ), csodálatos a Múzeum, de örömmel tapasztaltuk, hogy itt valami MÁST is kaptunk, mert itt már tudnak valami fontosat, hogy az ott dolgozók gondolkodása, hozzáállása  rányomja a bélyegét arra, hogy a látogatók milyen érzésekkel távoznak.
Vissza gondolva arra a 4-5 óra eseményeire, amit a "Múzeumok Éjszakájának" programjain eltöltöttünk nem csak a sok szép látnivaló emlékével lettünk gazdagabbak, hanem az dolgozók vendégszeretetével. Másnap a Falumúzeumban  ugyanezt tapasztaltuk. Bárkitől kérdeztünk, mindenki kedves, udvarias és készséges volt. Szinte lenyűgözött a Finnugor Néprajzi Parkban Dolgozó sokoldalú tudása, ha sajátja lett volna sem beszélhetett volna nagyobb szívvel az ott kiállított házakról, tárgyakról.
 "Vidd hírét az igazaknak" ez egy amerikai doktornő által írt könyv címe, amelyben ausztráliai utazásának élményeit írja le, de ez most nem is lényeges, csak az  jutott eszembe, hogy  a könyvének címe olyan, mint egy "felszólítás". Felszólítás arra, hogy ha "IGAZ EMBERREL" találkozunk vigyük hírét. Én azt látom nem is kell elmennünk Ausztráliba élnek itt is IGAZAK, csak észre kell venni Őket. Hát ezért is ültem le levelet írni, hogy megköszönjem a mi "Igazainknak" az élményt, amelyben részesítettek bennünket. Kívánjuk Önöknek ezt mások is észre vegyék. Nekünk mindenesetre a zalaegerszegi Göcsej Múzeum lett 2013-ban az "ÉV MÚZEUMA" és HÍRÉT VISSZÜK  az dolgozó EMBEREKNEK és tapasztaltaknak.
KÖSZÖNET ÉRTE !!!!!!!!!

További sok sikert kívánunk a munkájukhoz !Túra társaim nevében is :